pondělí 27. dubna 2015

Recyklovat je zákon



Recyklovat se musí! Plastové lahve, plechovky, živočišný odpad, papír, baterie a kde co. Je to vcelku vtipné, protože díky tomu, že jsou takto ohleduplní k přírodě, by člověk řekl, že tu bude větší pořádek, ale opak je pravdou. Nebo aspoň mimo centrum města je opak pravdou. Jak už jste mimo jiné mohli vidět v článku Stezka odvahy.


Celkově tu kvůli zákonu recyklace chybí ve městech odpadkové koše, takže jste nuceni veškerý bordel tahat s sebou a doufat, že potkáte malinký skoro neviditelný koš a budete to moci vyhodit. Jinak si odpadky musíte nést až domů… Jednu věc jsem tu ale vůbec nepochopila. Oproti tomuhle třídění se sem tam na ulici vyskytují hromady bordelu (mnohem větší než na té fotce předtím), kam můžete hodit kde co, páč to vypadá jako směska tříděného i netříděného. Nevím, jestli to popeláři třídí pak růčo nebo co. 

Nejvíc mě ale baví ta část o třídění odpadu, kterou jsem si bohužel jen přečetla. A totiž, pokud váš popelář usoudí, že flákáte třídění a on třeba často vidí smíchané lahve a papír, tak klidně může vaše odpadky nevzít a vy máte smůlu (pak si asi máte zahrát na třídičku, rozdělit to správně a vylepšit si u něj reputaci).. a nebo ještě hůř, může vás napráskat a může vám dorazit výhružná upomínka! Štěstí jen, že na naší koleji nemají přehled, čí je který odpadek, možná bych měla občas průšvih. Ale kdo se má v těch korejských popiskách vyznat! A styl otevřu všechny popelnice, kouknu, kde je co, a pak roztřídím, mě už moc neba.

Ale já jsem chtěla ukázat něco s tím spojeného, ale přeci jen trošku jiného. Kvůli vám jsem se OBĚTOVALA a snědla hromadu sušenek, abych ukázala, že je krásný že třídí, ale že by možná mohli začít od začátku. A to tím, že nebudou všechno balit do stokrát větších krabic na 14x, ale jen jednou a pořádně.

Takhle tu je zabaleno totiž 70% dobrých sladkých a nechutných sýrových sušenek. Člověk si pak prostě vzpomene na jednoduše zabalený sušenky (třeba Věnečky <3 ), kde rovnou ví, kolik jich je a ví, že se neplýtvá obaly. A srovnala jsem jedny sušenky do krabičky tak, že nejsou skoro vidět, no není to paráda? Ale vyfotila jsem vám je z úhlu, abyste je našli :D

  
Bohužel ty nejpeckovější jsem si nevyfotila, ale bylo to Oreo, stejná velikost krabičky, jen o 2 sušenky ještě míň! Prostě si člověk koupí krabici a ta je prázdná. 

Vím, že teď spoustu z vás napadá, že v Čechách to je stejný... Jo je (pořád si myslím, že to není tak častý a děsný), ale my se hlavně neprsíme ekologií a tříděním odpadů. Tak to bylo to, co mě tu zaráží a překvapuje :) Nazdárek kašpárek!

Žádné komentáře:

Okomentovat