pátek 10. února 2017

Dyť si posluž!

Chtěla jsem dnes barvitě líčit svůj zážitek se slony, ale bohužel jiný je silnější. Konečně jsem  se rozhodla, že se z Chiang Mai přesunu někam jinam. Bylo už na čase, protože jsem na severu strávila 16 dní a protože v pondělí už letím domů. Volba padla na Ayutthayu, město kousek na sever od Bangkoku. Na hotelu mi doporučili jet busem, ale mám podezření, že hlavně proto, protože na lístku busem mají vyšší marži :D

Večer mě vyzvedlo červené auto a odvezlo na bus do Ayutthayi a Bangkoku. Do Ayutthayi jsem jela ale jen já, takže jsem byla posazena na sedadlo nejblíž u dveří a vyjelo se.

Cesta fajn utíkala, měli jsme jednu zastávku na nanuk a kafe a po ní mi řekli, že na místě určení v mém případě budeme cca ve 3 hodiny ráno. Začala jsem řešit, co tam jako ve 3 ráno budu dělat, ale pak jsem radši šla spát, abych byla fresh. Měli jsme naštěstí hodinu zpoždění, takže jsme dojeli až ve 4 a s mototaxi jsem dorazila do centra asi ve čtvrt na 5, ve tmě mu zaplatila a šla zkoumat okolí.

Bylo tu už živo. Trh v centru se začínal plnit trhovci, tak jsem nasadila úsměv a vysomrovala spoustu ochutnávek divných věcí. Využila jsem pěkně toho, že jsem jediný turista v celém širokém okolí, co nespí a má hlad. 

Pak jsem si taky šla koupit ledové kafe a platila jsem 20 Bahtů. To znamenalo, že jsem od nákupu zmrzky a kafe poprvé za aspoň nějakého světla koukla do peněženky. Ehm. Byla skoro prázdná. (Foto po zjištění prázdnoty v peněžence u stánku na kafe.)

Někdo mi za mého krásného neklidného spánku v buse šlohl 6000. No, co budu povídat, byla jsem pěkně nasr… Ještě jsem si schválně dala peníze do příručního zavazadla, protože úschovna na batohy vypadala jako strahovský pokoj položený na bok a zavřený, takže v něm bylo dost místa na prohledání batohů během noci. Ale chyba lávky, no. Příště si dám peníze klasicky za podprsenku jako na plesech a to mě už zloděj vzbudí :D.


Aspoň, že ten trh v nekřesťanskou dobu 4:30 ráno byl k nezaplacení. A ti sloni taky!

Věnováno všem, kterým šlohli na cestách prachy a i pas!

1 komentář: