neděle 12. února 2017

Noční panika!

Na cestování bez druhé drahé polovičky je možné najít spoustu mínusů. Já například ty mínusy objevuju převážně v noci. Prostě bych v noci potřebovala vedle sebe někoho, koho znám a pamatuju si i jeho hlas. To jsem tomu teď pomohla, co? Hned vše uvedu na pravou míru.

Já mám prostě problém s novými místy – to se s cestováním moc neslučuje – a ta drahá polovička při cestování představuje něco známého, co mě během chvilky dostane do pohody.

S Tomem jsme po některých mých nočních extempóre ve Vietnamu měli lehký večerní rituál, kdy mi pěkně zopakoval, kde jsme a co jsme dělali. Teď si to takhle pěkně opakovat musím sama a popravdě to až do dnešní noci bylo dobrý.

Dnes jsem ale spala na posledním místě v hostelu v holčičí ložnici v Bangkoku, kde máme soukromí a klid na spaní zajištěn pomocí závěsů. Večer jsem si je zatáhla, zahrabala se do peřiny a rovnou usnula. Bez opakování. Protože přeci celou dobu se nic nestalo, tak to není důležitý.

V noci jsem se vzbudila otočená čumákem do zdi a chtěla rozhrnout závěs. Samozřejmě  nejsem Rambo a zeď mi rozhrnout nešla. Takže mě pohltila naprostá panika, že někdo v noci zatáhl dřevěné desky místo závěsů a někam mě zašoupl do kobky a je to všechno jiný. No, po nějaké době usilovného přemýšlení a snažení se zorientovat jsem si konečně uvědomila, že MOŽNÁ je ten závěs za mnou. Byl! Supr! A zase jsem usnula.

Druhý buzení bylo lepší, závěs byl tam, kde být měl, nicméně celý pokoj byl úplně jiný. Znovu panika a usilovné přemýšlení, vybavování si posledních chvil před usnutím, jestli jsem byla pařit nebo co, vybavování si pokoje, barev a tak. Nakonec mi došlo, že je to zase ten samý pokoj, co byl předtím a že je vlastně vše v pořádku. Nikdo mě nikam neodtáhl.

Ono to zní asi divně, ale myslím, že mým největším problémem je, že si nepamatuji chvíle před usnutím. Vůbec. Posledních 15-20 minut jsou pro mě těžká neznámá a nemám tušení, co se dělo. Občas je ten problém vybudovaný i na reálných základech, třeba že se v noci seberu, někam odejdu a vzbudím se v jiné místnosti koukající do zdi, která je jiná než ta u mě v pokoji.

A nebo mě taky napadá, že mě možná někdy dávno někdo dal do krabice a zakopal v noci hluboko pod zem a já se tam v tý zakopaný krabici vzbudila. A tak teď nemám ráda tmavá místa s pevnými stěnami. Hm? Přiznejte se!



Žádné komentáře:

Okomentovat